Mainor Ülemiste liitus riikliku rattastrateegiaga
Ülemiste Cityt arendav Mainor Ülemiste AS liitus ühe esimese ettevõttena Eesti riikliku rattastrateegia 2040 koostöövõrgustikuga, et anda hoogu linnaruumi arengule, kus jalgrattasõit on loomulik osa igapäevaelust.
Riikliku rattastrateegia visioon on, et Eestis on jalgrattaga liikumine igapäevane, mugav ja turvaline ning pikema distantsi läbimiseks on rattasõit sujuvalt ühendatud ühistranspordiga. Sten Pärnitsa sõnul sobib see hästi Ülemiste City eesmärkidega: „Rattasõit ei ole pelgalt sport või hobi – see on liikumisvabadus. Soovime, et inimestel oleks lihtne ja turvaline tulla linnakusse rattaga ja selleks peab kogu Tallinna jalgrattavõrgustik arenema ühtse süsteemina.“
Lisaks temale endale eelistavad suurema osa aastast igapäevaselt rattaga liigelda ka Mainor Ülemiste juhatuse teised liikmed. Selleks, et kestlik liikumine oleks loomulik osa tööst ja elust on Ülemiste Cityt juba aastaid teadlikult arendatud selliselt, et jalgrattaga sõitmine oleks võimalikult mugav ning kasutegur ka reaalselt nähtav.
„Linnaku liikuvusandmed ja liikuvuse igapäevane süsinikujalajälg on Ülemiste City ekraanidel pidevalt jälgitavad,“ selgitas Pärnits, et kui muidu võib tunduda rattasõidu kasulikkus paljudele abstraktsena, siis reaalsed andmed aitavad mõista liikumisvalikute mõju. Lisaks aitab Green City teenus ettevõtetel mõõta ja vähendada oma süsiniku jalajälge – sealhulgas töötajate liikumisvalikute kaudu.
Liikuvusandmete jagamise kõrval on Ülemiste Citys aga ratturitele veel teisigi mugavusi. Näiteks saavad nad oma sõiduvahendi jätta tänaval turvaliselt Bikeepi hoidikusse, ilmastikukindlasse parkimismajja või sooja maa-alusesse parklasse. Samuti on linnakus pesemisvõimalused ja riietusruumid, mis on avatud linnaku kõigile inimestele.
„Neli aastat on Ülemiste City ellu viinud väljakutset „Bike2Work“ (rattaga tööle), milles osalejate arv on iga aastaga tõusnud. Et see arv veelgi tõuseks on oluline, et piirkond saaks osaks ülelinnalisest rattasõbralikust võrgustikust,“ rääkis Pärnits.
Sellele aitaks tema sõnul märgatavalt kaasa Tartu maantee raudteeviadukti alla kavandatud jalg- ja rattateede tunnelid. „ Siinne kogukond toetab Tartu maantee raudteeviadukti alla kavandatud turvaliste läbipääsude rajamist, mis loovad rattasõbraliku ühenduse Peetri, Ülemiste ja kesklinna vahel, kasutades ära ka valmivat Lastekodu tänavat. Ootame nende kiiret valmimist,“ lisas Sten Pärnits.
Eesti Rattastrateegia 2040 eesmärk on, et rattasõit oleks igas vanuses inimesele igapäevane, mugav ja turvaline liikumisviis, mis on sujuvalt ühendatud ühistranspordiga. Strateegia valmis Transpordiameti ja Kliimaministeeriumi eestvedamisel, kaasates kohalikke omavalitsusi, ettevõtteid ja eksperte.Koostöövõrgustikuga on oodatud liituma kõik avaliku sektori asutused, omavalitsused, ettevõtted, teadus- ja haridusasutused ning vabaühendused, kes soovivad toetada rattasõbraliku ja jätkusuutliku liikumiskultuuri arengut Eestis.





































































